AVRASYA TÜNELİ

Proje Detayları
Proje Detayları

İstanbul’un Avrupa ve Asya Yakalarını karayoluyla bağlayacak olan Avrasya Tüneli Projesi; İstanbul Boğazı’nı deniz tabanının altından geçen 5.4 km uzunluğundaki iki katlı tüneli de kapsayan toplam 14.6 km’lik bir güzergâhta İstanbul trafiğini rahatlatmak amacıyla Kazlıçeşme ile Göztepe arasında inşa edilecek.

Avrasya Tüneli Projesi, İstanbul Boğazı’nı geçen karayolu tüneline ek olarak mevcut yolların tünele girişlerini sağlamak üzere her iki yakada toplam 9.2 km boyunca genişletilmesini ve iyileştirilmesini de içeriyor.

Avrasya Tüneli Projesi, Türkiye’nin önemli altyapı projelerine imza atan lider Yapı Merkezi ve Koreli ortağı SK E&C tarafından, Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile hayata geçiriliyor. 55 ayda tamamlanması planlanan tesis, 26 yıl süreyle işletilecek ve bu sürenin sonunda kamuya devredilecek.

Yaklaşık 1.3 milyar dolarlık bir yatırımla gerçekleşecek olan proje üç ana bölümden oluşuyor.

Avrupa Yakası: Kazlıçeşme’den Sarayburnu’na devam eden Kennedy Caddesi üzerinde U-dönüşlerin altgeçit olarak ve engellilerin erişimine uygun yaya köprülerinin de üstgeçit olarak inşa edilmesi. Toplam uzunluğu yaklaşık 5.4 km olan mevcut yolu içeren kısmın tamamının genişletilerek 2x3 ve 3x2 şeritten 2x4 şeride çıkarılması.

Boğaz Geçişi: Tünelin her iki ucunda havalandırma bacaları ve geçiş gişeleri, bir yakada merkezi işletme binası ile birlikte, 5.4 km’lik bir mesafe boyunca her katta çift şerit olmak üzere, iki katlı bir tünel inşaatının yapılması.

Asya Yakası: Göztepe’de Ankara-İstanbul Devlet Karayolu’na ulaşan mevcut D-100 yolunun iki köprülü kavşak, bir üstgeçit ve üç yaya köprüsünün engellilerin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde modernizasyonu dahil olmak üzere, yaklaşık 3.8 km boyunca genişletilerek 2x3 ve 2x4 şeritten 2x4 ve 2x5 şeride çıkarılması.

Dünyanın En Gelişmiş Teknolojileri Kullanılacak

Proje için imal edilen Tünel Açma Makinesi (TBM), bentonit bulamacı kullanan tünel açma makineleri arasında 11 bar değerindeki işletme basıncı ile dünyada 1. sırada, 13.7 metrelik kazı çapı ile dünyada 6. sırada yer alıyor.

Teknik özellikleri bakımından dünyanın sayılı ve ender mühendislik projelerinden biri olarak nitelendirilen Avrasya Tüneli Projesi, azalan seyahat süresi ve artan güvenilirlik gibi önemli ekonomik ve fiziki faydalar sağlarken, yakıt tüketimi, sera gazı ve diğer emisyonlarda ve gürültü kirliliğinde azalmalara da katkıda bulunacak.

İstanbul, doğal güzelliğini ve siluetini hiç etkilemeyen, ekolojik dengeleri gözeten, deniz yaşamına zarar vermeyen, çevre dostu bir ulaşım altyapısına kavuşacak. Proje, Avrupa Yakasında Atatürk Havalimanı ile Asya Yakasında Sabiha Gökçen Havalimanı arasındaki en pratik güzergâh olacak. Tünelin iki havalimanı arasında sağlayacağı entegrasyonun, İstanbul’un uluslararası hava ulaşımındaki konumuna önemli katkıda bulunması bekleniyor. 

www.avrasyatuneli.com